Sidor

lördag 17 augusti 2013

Samlar tankarna

Andas in.

Förbereder mig på de två värsta veckorna på hela terminen.

Nio små ska finna sig till rätta hos oss. Nio små charmtroll, varav jag redan träffat åtta. De flesta tycker ännu att det är väldigt spännande. De anar kanske inte vad som snart ska hända.

Jag har en bra magkänsla dock. De känns så pass trygga att det nog inte blir några större problem. Någon är lite mer ängslig. Någon har redan blivit lämnad första gången och ville inte gå hem.

Alla dessa små personer som jag ska få äran att lära känna.

Det är stort.

Men det går inte att komma ifrån att mina öron kommer att få höra en del skrik de kommande veckorna.

Inte heller går det att komma ifrån att jag och mina kollegor kommer att slå knut på oss själva i vår önskan att göra denna övergång så bra som möjligt.

Men bara vi kommer ihåg att andas ska vi nog lösa upp knutarna någon gång i oktober...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar